Субота
20.04.2024
08:31
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Мій сайт
Головна Реєстрація Вхід
»
Меню сайту

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 12

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Головна » 2017 » Липень » 5 » Як асистентові вчителя встигати на два класи Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/1351-yak-asistentov-vchitelya-vstigati-na-dva-klasi
08:41
Як асистентові вчителя встигати на два класи Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/1351-yak-asistentov-vchitelya-vstigati-na-dva-klasi

Організація роботи асистента вчителя викликає чимало запитань, адже цю посаду вводять незалежно від кількості супроводжуваних дітей та категорій їхніх порушень. Уведення посади вихователя (асистента вчителя) для роботи з учнями з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах із інклюзивним навчанням передбачено Типовими штатними нормативами загальноосвітніх навчальних закладів. Відповідно до п. 8 Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах для забезпечення ефективності навчально-виховного процесу наповнюваність класів з інклюзивним навчанням становить не більш ніж 20 учнів. З них від одного до трьох мають певну категорію порушення. Узгодити графік роботи асистента вчителя Якщо асистент учителя працює на ставку — а отже у двох класах — йому необхідно узгоджувати свою присутність на уроках з: учителями-«предметниками» вчителем-дефектологом. Шукаючи відповідь на запитання, слід враховувати окремі чинники, як-от: Приклади розв’язання ситуацій категорія порушення в дитини та її потреби в одержанні допомоги від дорослого В одному класі є дитина з розладом спектра аутизму (РСА), у другому — з дитячим церебральним паралічем (ДЦП) з типовим інтелектом. У такому разі асистенту вчителя варто бути присутнім на уроках разом з учнем із РСА, адже він більше потребуватиме його допомоги На перервах, під час самопідготовки асистент учителя може організовувати спільну діяльність обох дітей Складніше розв’язати це питання, якщо в обох класах діти з виразними проблемами, не вміють організувати свою діяльність самостійно, наприклад учень з вадами інтелекту та учень з РСА навчальний предмет Присутність асистента передусім необхідна на уроках математики, рідної мови, фізики, біології, географії, оскільки саме на цих уроках діти часто стикаються з труднощами. Тому, якщо в одному класі за розкладом урок математики, а в другому — в той самий час — урок музики, то асистенту вчителя варто бути з учнем на математиці навчальна програма, за якою навчається учень з психофізичним порушенням Якщо дитина навчається за типовою програмою, здатна самостійно організувати свою діяльність, контролює себе, її темп роботи відповідає темпу роботи класу, то потреби в присутності асистента на уроці немає Наприклад, дітям з окремими порушеннями мовлення, ДЦП з типовим інтелектом, невиразними порушеннями зору на уроках достатньо реалізації індивідуального підходу вчителем та адаптованих асистентом навчальних матеріалів, розроблених індивідуальних завдань Натомість присутність асистента вчителя на уроці є бажаною або й необхідною у випадках, коли навчальна програма учня значно відрізняється від типової. Адже в той час, коли вчитель працюватиме фронтально з класом, індивідуальну навчальну діяльність учня з психофізичним порушенням має організовувати асистент. Це потрібно у випадках розумової відсталості в дитини, при глибоких порушеннях зору, слуху тощо графік роботи спеціалістів команди супроводу з дитиною В учня з вадами інтелекту згідно з індивідуальним навчальним планом замість уроку англійської мови за розкладом корекційно-розвивальне заняття. Потреби у присутності асистента вчителя на ньому немає. У цей час він може надавати допомогу учню іншого інклюзивного класу, у який він призначений Загалом, при складанні індивідуальної програми розвитку необхідно вказувати, на уроці з якого предмета присутність асистента вчителя необхідна і чому, адже труднощі дітей є індивідуальними. Відповідно, графік роботи асистента слід складати, орієнтуючись на індивідуальні можливості й потреби дитини, запити колег та здоровий глузд. З відповіді Світлани МИРОНОВОЇ, завідувача, професора кафедри корекційної педагогіки та інклюзивної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, д-ра пед. наук, Хмельницька обл., у ж. «Заступник директора школи»

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/1351-yak-asistentov-vchitelya-vstigati-na-dva-klasi

Будь-яке використання матеріалів можливе лише за наявності гіперпосилання.

Переглядів: 475 | Додав: lgdm4 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук

Календар
«  Липень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Архів записів

Друзі сайту