КОНЦЕПЦІЄЮ реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "Нова українська школа" на період до 2029 року
(Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період 2029 року») визначено пріоритетні проблеми наявної освіти та перспективні шляхи їх вирішення.
Проблемою, яка потребує розв’язання, є суттєве погіршення якості загальної середньої освіти протягом 1992—2016 років, однією з причин, що
впливає на такі наслідки, є застарілі зміст освіти та методики викладання.
Разом з тим, Законом України «Про освіту» задекларовано якісні зміни у засобах і методах оцінювання здобувачів освіти (ст. 53 Закону України «Про освіту»: здобувачі освіти мають право на справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання).
Зміни у змісті освіти означають також підбір педагогічного інструментарію в оцінюванні, який сприятиме самоаналізу і формуванню нових прагнень до саморозвитку в учнів, на перевагу сприйняття оцінки, як вироку.
ДЕРЖАВНИМ СТАНДАРТОМ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ (Постанова Кабінету Міністрів від 21.02.2018 № 87) визначено мету початкової освіти: всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей і наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей, розвиток самостійності, творчості та допитливості. Таке формулювання підсилює зміст поняття «індивідуальна освітня траєкторія», визначеного Законом України «Про освіту». Більше про оцінювання за посиланням
|